Vestia erkent fout met incasso Spoorwijk

14 februari 2012

Vestia erkent fout met incasso Spoorwijk

Vestia heeft maandag 13 februari tegen de bewoners van Spoorwijk erkend dat ze een incasso niet hadden mogen sturen. Onlangs ontvingen een aantal bewoners een brief van een incassobureau in opdracht van Vestia omdat ze een huurachterstand zouden hebben. Deze brief voelde voor de bewoners na al die jaren ellende als een oorlogsverklaring. De bewoners hebben na een uitspraak van de huurcommissie een huurverlaging gekregen en deze hadden ze van hun huur ingehouden. De bewoners vinden dat nog niet alle gebreken zijn opgelost en storten de huurverlaging op een andere rekening totdat de huurcommissie zegt dat alle problemen zijn opgelost.

Een deel van de bewonersgroep 'Effe puffe? Liever niet!'

De bewoners waren maandag naar het kantoor van Vestia gegaan om opheldering te vragen. Aanvankelijk werd volgehouden dat het om een andere huurachterstand ging, maar al snel bleek dat het om de huurverlaging ging. Vestia beloofde geen incassobureaus te sturen om de huurverlaging te innen. SP-bestuurslid Michael Wijlhuizen is blij dat het probleem met het incassobureau nu is opgelost: “Het is goed dat Vestia erkent dat ze fout zaten door een incassobureau achter de bewoners aan te sturen. Met een uitspraak van de huurcommissie mogen ze dat wettelijk niet eens doen. Het zou Vestia sieren als ze nu hun energie zouden steken in het oplossen van de problemen aan de huizen in plaats van loze dreigementen te maken.”

SP vervolgen over oorlogsverklaring van Vestia aan bewoners Spoorwijk