SP verbolgen over oorlogsverklaring van Vestia aan bewoners Spoorwijk

11 februari 2012

SP verbolgen over oorlogsverklaring van Vestia aan bewoners Spoorwijk

De SP is verbolgen over de ongeoorloofde druk die Vestia uitoefent op de bewoners in Spoorwijk. Eind vorig jaar besloot de huurcommissie dat Vestia de huren moest verlagen bij een aantal woningen in Spoorwijk vanwege achterstallig onderhoud en gebreken in de woning. De uitspraak van de huurcommissie is bindend en dient opgevolgd te worden door de Vestia. De huren hoeven pas weer verhoogd te worden, wanneer de huurcommissie constateert dat de gebreken opgelost zijn en het achterstallig onderhoud ingehaald is. Inmiddels probeert Vestia de bewoners via een incassobureau en brieven te dwingen alsnog de hogere huur te laten betalen. "Het is belachelijk dat Vestia een incassobureau afstuurt op deze bewoners. Laat ze eerst de problemen aan de woningen maar eens oplossen en excuses maken aan de bewoners" aldus SP-bestuurslid Michael Wijlhuizen.

Een deel van de bewonersgroep 'Effe puffe? Liever niet!'

De bewoners worden al ruim acht jaar door Vestia genegeerd. Jarenlang hebben verschillende bewoners geklaagd en kregen zij geen reactie. Sinds vorig jaar hebben de bewoners zich georganiseerd in de bewonerscommissie 'Effe puffen? Liever niet!'. Sinds een paar maanden is het ventilatiesysteem wel aangepakt door Vestia. Alleen de warmtepomp functioneert nog steeds niet goed en hierdoor zijn de woningen ijskoud en hebben de bewoners beperkt warm water. In de woningen is nog steeds overlast van schimmel en vocht. De SP roept Vestia op om energie te steken in het oplossen van de problemen en niet het onder druk zetten van de bewoners.

Bewoners Spoorwijk zijn ongezonde woning zat
Sint wil Spoorwijk schimmelvrij