SP prijst realiteitszin Vestia inzake Sportcampus Zuiderpark

11 juli 2012

SP prijst realiteitszin Vestia inzake Sportcampus Zuiderpark

Vandaag werd bekend dat Vestia eindelijk zo verstandig is om de stekker uit het plan voor een Sportcampus in het Zuiderpark te trekken. De SP vindt het pertinente waanzin om een duur en onnodig prestige project als een sportcampus te willen in tijden van zware economische malaise. SP fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: "Het schrappen van het plan getuigt van realiteitszin bij Vestia. De SP vindt dat Vestia het hiermee vrijgekomen geld beter kan investeren in het in dienst houden van de (wijk)conciërges".

De gemeente heeft moeite met het verbijten van haar sportieve ambities en dreigt nu Vestia via een rechtszaak aan haar afspraak te houden. De SP denkt dat geen enkele rechter een in zware financiële nood verkerend bedrijf zal houden aan het nakomen van megalomane plannen. Daarom stelt de SP voor dat de gemeente naar een meer betaalbare variant op de Sportcampus zoekt. De tientallen miljoenen die de gemeente hiermee bespaart kunnen dan worden geïnvesteerd in het overeind houden van de sociale woningbouw in de stad en het overeind houden van voorzieningen in de wijken als buurthuizen en bibliotheken.

Gyömörei is opgelucht dat nu eindelijk de kogel door de kerk is. “Snackbar de Sport kan blijven. Kleinschalige oplossingen voor het huidige ruimtegebrek van het sportgedeelte van de Haagse Hoge School zijn eventueel te vinden in het in gebruik nemen van de teveel aangekochte gronden in de Binckhorst. Of wellicht is er iets te verzinnen aan de randen van het dure Vroondaal in combinatie met het nabijgelegen Madestein. In zowel de Binckorst als Vroondaal heeft de gemeente nog een scala aan problemen op te lossen. Ik denk dat niemand bezwaar kan hebben tegen sportieve activiteiten in deze buurten.”

Niet wethouder, maar Vestia verdient motie van afkeuring
Wegpesten snackbar De Sport uit Zuiderpark belachelijk
Meer duidelijkheid rondom krachtwijkenbeleid gemeente nodig