Spoorwijk kampt nog steeds met problemen warmtepomp

25 juli 2012

Spoorwijk kampt nog steeds met problemen warmtepomp

In maart heeft de SP een aantal bewonersavonden georganiseerd voor de inwoners van Spoorwijk. Deze bewoners kampen al jarenlang met problemen in hun koopwoning. Zo functioneert de warmtepomp gebrekkig en zijn er klachten over het ventilatiesysteem. Inmiddels heeft de SP een klachteninventarisatie opgesteld en in de afgelopen maanden veel huisbezoeken afgelegd om de problemen goed in kaart te brengen. SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: 'de klachten zijn nog erger dan gedacht, bijna elke woning heeft grote problemen met de warmtepomp. Ook klagen veel bewoners over vochtproblemen en schimmel in de woning. Daarnaast zouden de woningen energiezuinig zijn, maar worden de bewoners geconfronteerd met hoge energierekeningen. Onbegrijpelijk voor nieuwbouwwoningen die niet ouder dan zeven jaar zijn!"

Inmiddels heeft de SP ook contact met Eneco, eigenaar van de meeste warmtepompen in de wijk. Eneco gaf aan nog niet op de hoogte te zijn van de klachten, terwijl de problemen al zeven jaar spelen in de wijk. De SP heeft daarom de klachteninventarisatie geanonimiseerd en aan Eneco gegeven. De partij hoopt dat Eneco met behulp van deze inventarisatie de problemen vlot kan oplossen. In september zal de SP een nieuwe bewonersavond beleggen met hopelijk een oplossing van Eneco.

Veel belangstelling voor informatieavond 'effe puffen' in Spoorwijk
Grote opkomst bewonersavond koopwoningen Spoorwijk