Steun voor petitie hergebruik Dr. Anton Philipszaal en Lucent Danstheater

25 oktober 2012

Steun voor petitie hergebruik Dr. Anton Philipszaal en Lucent Danstheater

De SP steunt de onlangs gestarte petitie die het gemeentebestuur oproept om het prestigeproject van een cultuurforum op het Spuiplein niet uit te voeren. In plaats van dit onbetaalbare bouwproject, zouden de huidige gebouwen rondom het Spuiplein hergebruikt kunnen worden. De petitie roept op om een samenhangende stedelijke ruimte te maken van het Spuiplein door middel van het creëren van een cultuurplein in plaats van een cultuurforum. Daarnaast is sloop en nieuwbouw een verouderd concept, juist hergebruik van bestaande gebouwen is de toekomst. "Hergebruik van bestaande gebouwen is in deze tijd duurzaam. Aan de ene kant bespaart het de stad en de belastingbetaler een hoop geld aan nieuwbouwkosten, aan de andere kant wordt de leefomgeving een milieubelastende sloop en nieuwbouwproject bespaard. Ook bespaart het een hoop overlast voor de omwonende en omliggende ondernemers aan het Spuiplein." aldus SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei.

De SP-fractievoorzitter heeft de petitie inmiddels getekend en hoopt dat vele Haagse inwoners en andere sympathisanten dit voorbeeld zullen volgen.

De petitie
Bouw cultuurforum onverantwoord