Explosief wonen naast LPG-station Neherkade

21 december 2012

Explosief wonen naast LPG-station Neherkade

Een meerderheid in de gemeenteraad heeft besloten dat het mogelijk wordt om woningen te bouwen in de nabije omgeving van het LPG-station aan de Neherkade. Dit woningbouwproject, onder de noemer Soho C, ligt binnen een straal van 150 meter van het LPG-station. Mocht er zich een calamiteit voordoen bij het tankstation, is de veiligheid niet voldoende geborgd. “Al in 2009 vroeg de SP of dit LPG-station verplaatst kon worden. Toen steunde een meerderheid van de raad de SP nog. Het station zit er nog steeds, maar toch wordt het nu mogelijk gemaakt hier praktisch naast te kunnen wonen. Op deze manier wordt het wel erg spannend woning in de Laakhaven.” aldus SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei.

De SP heeft daarom het voorstel waarin het bouwen van de woningen voor het project Soho C mogelijk wordt niet gesteund. Het plan waarin dit mogelijk wordt is het bestemmingsplan Laakhaven-west en Petroleumhaven. De partij vindt dat de veiligheid van de toekomstige bewoners niet voldoende geborgd is. Eerder probeerde de SP nog het onderwerp uit te stellen, zodat nog eens goed over dit onderwerp in een volgende vergadering gesproken kon worden. Helaas steunde een meerderheid van de raad dit verzoek niet.

Uitstelbrief
Brief met extra informatie over het onderwerp