Grote zorgen om de zorg

18 maart 2013

Grote zorgen om de zorg

Afgelopen zaterdag werd de SP-zorgkrant uitgedeeld op de Haagse Markt. De krant vond gretig aftrek en veel mensen geven aan zich zorgen te maken over de kabinetsplannen om fors te bezuinigen op bijvoorbeeld de thuiszorg. Ook werden geïnteresseerde uitgenodigd voor de zorgbijeenkomst met SP-kamerlid Renske Leijten en raadslid Bart van Kent op dinsdag 19 maart in Den Haag.

SP-bestuurslid Arnout Cavadino op de Haagse Markt met de zorgkrant

Opvallend veel mensen die nu nog afhankelijk zijn van de thuiszorg, weten niet wat hen te wachten staat. Zoals een van de marktbezoekers aangaf: "Ik ontvang al jaren zorg van een vaste thuiszorgmedewerker en maak me nu ernstig zorgen of ik mijn vaste zorgverlener behoud." De onzekerheid blijkt groot onder de inwoners van Den Haag. Daarom zal de SP op 19 maart een zorgbijeenkomst organiseren. Renske Leijten en Bart van Kent zullen dan ingaan op de plannen en vooral de gevolgen van de bezuinigingen voor Den Haag en haar inwoners. Ook wordt op zaterdag 6 april een grote demonstratie georganiseerd in Den Haag tegen de forse bezuinigingen op de zorg.