Stort 200.000 euro ontslagvergoeding terug

4 juni 2013

Stort 200.000 euro ontslagvergoeding terug

De Haagse SP vindt de riante ontslagvergoeding van twee ton voor Charles Evers, oud-bestuurder van Medisch Centrum Haaglanden, zeer ongepast. Uit het jaarverslag van 2012 van het ziekenhuis blijkt dat Evers deze riante vergoeding krijgt. Bart van Kent, lijsttrekker van de SP in Den Haag, doet een klemmend beroep op Charles Evers om dit geld terug te storten. Van Kent: “In een tijd waar de lonen in de zorg zwaar onder druk staan en de premies oplopen moet je je verantwoordelijkheid nemen als bestuurder. Daarnaast kan deze twee ton gemeenschapsgeld nu niet aan zorg besteed worden. Zeker in een tijd waarin de zorg steeds duurder wordt, is dit onacceptabel.”

De SP in Den Haag is al langer bezig om een einde te maken aan het misbruik van gemeenschapsgeld. Bewoners van Den Haag kunnen kiezen wie zij de 'Grootste Graaier' van de stad vinden. Aanleiding is het rapport van minister Plasterk waaruit blijkt dat de topinkomens in de publieke sector in 2011 weer gestegen zijn ten opzichte van 2010. Het rapport maakt melding van een flink aantal Haagse bestuurders die fors meer verdienen dan de Minister-President. SP-lijsttrekker Bart van Kent: “Zeker in een tijd waarin er volop bezuinigd wordt is deze zelfverrijking ronduit onacceptabel. Dat geld kan veel beter gestoken worden in goede zorg.” De winnaar krijgt een gouden hark als prijs.

Digitaal kan er gestemd worden via de facebookpagina van de Haagse SP. Eind juni zal de winnaar bekend gemaakt worden en wordt de gouden hark uitgereikt.

SP: topman ziekenhuis moet twee ton terug storten Omroep West - 04-06-2013
SP: stort twee ton ontslagvergoeding terug Infothuis - 04-06-2013