Meer aandacht voor risico's

11 oktober 2013

Meer aandacht voor risico's

De SP heeft wederom aandacht gevraagd voor de risico's in bestemmingsplannen, het zogenaamde groepsrisico. Het groepsrisico probeert de voorspellen hoe groot de kans is dat bepaalde risico's zich daadwerkelijk voordoen en wat de impact hiervan op omwonende is. "Ik krijg steeds meer de indruk dat de gemeente bestemmingsplannen op een bepaalde manier opknipt, om het groepsrisico te verkleinen. Daarnaast blijft vaak onduidelijk hoe de gemeente omgaat met groepsrisico en hoe ook omwonende worden geïnformeerd wat te doen als een risico of ramp daadwerkelijk voorkomt." Aldus SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei.

De wethouder zegde de SP toe om in een aparte brief de werkwijze over het groepsrisico uiteen te zetten en de vragen van de partij te beantwoorden. De partij vroeg al eerder aandacht om het groepsrisico bij de bespreking van het bestemmingsplan op de Neherkade. Toen was hier onvoldoende aandacht voor.

Explosief wonen naast LPG-station Neherkade
Vragen over veiligheid LPG-station