Vragen over veiligheid LPG-station

14 augustus 2013

Vragen over veiligheid LPG-station

De SP heeft opheldering gevraagd over de geplande bouw van een appartementencomplex in de buurt van het LPG-station aan de Neherkade. Dit complex, genaamd Soho-C, wordt in een straal van 150 tot 300 meter gebouwd van het station aan de Neherkade. Navraag van de partij bij het ministerie heeft aangetoond dat dit in strijd is met de regels. De geplande bouw staat te dicht in de buurt van het LPG-station en bij een eventuele calamiteit is de veiligheid niet voldoende geborgd. SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: "Al eerder waarschuwde de SP dat het complex te dicht in de buurt van het LPG-station staat. Nu blijkt dit een probleem te worden. Daarom heb ik opheldering gevraagd aan het gemeentebestuur."

De SP heeft onder andere opheldering gevraagd aan het gemeentebestuur over het bestemmingsplan waaronder het LPG-station valt. Ook schijnt de gemeente nog in overleg te zijn met de Provincie over het bestemmingsplan. De partij wil weten hoe dit overleg nu gaat en of er al overeenstemming is over het bestemmingsplan. Daarnaast wil de SP weten hoe eventuele toekomstige bewoners en ondernemers in het gebied worden gewezen op de risico's van het LPG-station.

Schriftelijke vragen (PDF)
Spannend wonen in de Laakhaven