Zorgmedewerkers Den Haag voeren opnieuw actie

5 februari 2014

Zorgmedewerkers Den Haag voeren opnieuw actie

Gisteren legden zorgmedewerkers uit Den Haag opnieuw hun werk neer voor goede zorg en een goede cao. Honderd zorgmedewerkers kwamen bijeen om hun protest te uiten tegen de slechte arbeidsomstandigheden waarin zij nu moeten werken. SP-fractievoorzitter Emile Roemer en kandidaat-raadslid Hanne Drost waren bij de manifestatie aanwezig om de zorgmedewerkers een hart onder de riem te steken. Drost: "De SP trekt in het verkiezingsprogramma voor Den Haag 34 miljoen euro extra uit de komende vier jaar om de asociale bezuinigingen op de zorg op te vangen. Daarnaast pleit de SP zowel in de Tweede Kamer, als in de Haagse gemeenteraad al jaren voor goede arbeidsvoorwaarden voor medewerkers in de zorg".

Zorgmedewerkers uitten hun protest tegen de cao die afgelopen december werd afgesloten. In dit cao werd niets gedaan aan de slechte arbeidsvoorwaarden waarin zorgmedewerkers moeten werken. Op 100 verschillende plaatsen in het hele land waren er gisteren werkonderbrekingen en voerden zorgmedewerkers actie.

Al eerder voerden zorgmedewerkers in Den Haag actie voor een betere zorg en een beter cao.

Zie hier de speech die Emile Roemer gaf tijdens de demonstratie.