Bewoners woest op arrogant Haag Wonen. Actie volgt.

30 september 2010

Bewoners woest op arrogant Haag Wonen. Actie volgt.

De bewoners van de buurt de Vergeten Driehoek in de Schilderswijk liepen gisteren woedend de zaal uit nadat woningcorporatie Haag Wonen de plannen voor de wijk bekend maakte. Nadat er bijna twintig jaar amper naar de woningen is omgekeken, moeten de bewoners het doen met kleine ingrepen die niet raken aan de kern van de vele klachten die de bewoners hebben. De bewoners reageerden verontwaardigd: "Wie houdt u voor de gek? Dit is respectloos!"

Boze bewoners Haag Wonen

Het actiecomité zal de komende tijd aan Haag Wonen duidelijk maken dat de buurt het niet pikt zo behandeld te worden. Het komt nog deze week bij elkaar om plannen te maken. Groot Koerkamp: “Te lang is er niet naar de bewoners geluisterd. Nu is het woord aan de mensen die in de wijk wonen. En reken maar dat die flink van zich laten horen. Het is tijd voor actie.”

Boze bewoners Haag Wonen

Pas sinds Actiecomité de Vergeten Driehoek deze zomer actief is geworden in de wijk heeft Haag Wonen oog voor het buurtje. Haag Wonen stelde gisteren voor om de huizen te voorzien van cv-ketels en dubbel glas. Waar nodig wordt ook gekeken naar de keuken en de douche. Wouter Groot Koerkamp, voorzitter van SP Den Haag en lid van het actiecomité, reageert: “Niemand in de zaal voelde zich serieus genomen en kritische vragen werden ontdoken. Bijna alle huizen hebben last van schimmel en lekkage. Veel muren hebben scheuren en overal is ongedierte. Haag Wonen moet de buurt veel ingrijpender aanpakken. Tot die tijd blijft de eis staan dat de bewoners niet meer dan half huur hoeven te betalen voor een half huis.”

Bewoners vergeten driehoek nog steeds ontevreden
Boze bewoners hangen spandoeken op
Haag Wonen: situatie Vergeten Driehoek is Haag Wonen onwaardig
Haag Wonen laat ons al jaren in de steek