Spoorwijk is SP-wijk

1 maart 2011

Spoorwijk is SP-wijk

De Rudolf van Brammenstraat in Spoorwijk is deze week rood en roze gekleurd met SP-posters. Samen met de bewoners heeft de SP actie gevoerd voor gezonde huizen. De huizen in de Rudolf van Brammenstraat hebben al jaren last van slecht functionerend ventilatiesysteem en warmtepomp. Dankzij het actievoeren is verhuurder Vestia begonnen met aanpassingen aan het systeem. Nu voeren de bewoners samen met de SP campagne voor de verkiezingen van 2 maart. “De SP heeft ons geholpen met onze strijd voor gezonde huizen en nu helpen wij de SP in met hun campagne.”, aldus één van de bewoners.

De SP is blij met de actie van de bewoners van de rudolf van brammenstraat. Kandidaat-Statenlid Jerry Snellink was als één van de eerste SP-ers betrokken bij de acties in Spoorwijk. "We zijn actief betrokken geraakt in de wijk nadat we hoorden van de ventilatieproblemen en de gezondheidsproblemen die daar mogelijk het gevolg van zijn. Het is mooi om te zien dat de problemen nu eindelijk worden aangepakt. Dit bewijst dat actievoeren werkt."

De SP is sinds vorig jaar actief met de groep huurders bezig om de problemen met het ventilatiesysteem en warmtepomp bij Vestia aan te kaarten. De SP heeft meegeschreven aan het zwartboek die de problemen ook bij de wethouder onder de aandacht is gekomen. Ook bij andere acties zoals de Sinterklaas-actie was de SP betrokken. Dankzij al die acties wordt na bijna 8 jaar problemen het ventilatiesysteem en de warmtepomp eindelijk aangepakt. De bewoners blijven strijdbaar, “We zijn blij met de stappen die Vestia nu doet, maar we zijn er nog niet. We weten in ieder geval dat we kunnen rekenen op de steun van de SP."

Bewoners Spoorwijk zijn ongezonde woning zat
Sint wil Spoorwijk schimmelvrij