Gemeente volhardt in pesten ondernemers Zuiderpark

22 januari 2013

Gemeente volhardt in pesten ondernemers Zuiderpark

De gemeente Den Haag volhardt in het pesten van de eigenaars van Snackbar de Sport. Ondanks het feit dat het prestigeproject om een dure topsportcentrum neer te zetten in het Zuiderpark van tafel is, moet de snackbar die op de beoogde bouwlocatie zit, nog steeds verdwijnen van de gemeente. Inmiddels is een rechtszaak aangespannen tegen de ondernemers. De SP is van mening dat de snackbar kan blijven zitten in het Zuiderpark nu de Sportcampus van de baan is. "Er is nu geen enkele noodzaak meer om deze mensen hier weg te pesten. In de nieuwe plannen van de gemeente komt er alleen een uitgekleed trainingsgebouw voor ADO en een parkeergarage, genoeg ruimte dus. Daarom stelt de partij voor de snackbar in het park te laten zitten, tot duidelijk is in welke vorm de Sportcampus ooit nog gerealiseerd gaat worden. De rechtszaak kan dus gewoon gestaakt worden door de gemeente" aldus SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei.

De SP draagt het midden- en kleinbedrijf een warm hart toe. Ook is ambulante handel in deze vorm belangrijk voor de aantrekkelijkheid van bijvoorbeeld het Zuiderpark voor toeristen en andere mensen die een betaalbaar patatje willen eten. Toch wordt er gemeenschapsgeld gebruikt om een dure rechtszaak te voeren tegen deze snackbar, voor de SP onbegrijpelijk. "De gemeente wordt aan alle kanten opgelicht door zakkenvullers van Vestia, grote concerns als Van der Valk die de Pier op Scheveningen laat verpieteren en TCN die het Worldforum laat vervallen. Vervolgens mag de gemeente opdraaien voor de kosten. In plaats van het voeren van een rechtszaak tegen dit soort uitbuiters, wordt een weerloze snackbarhouder voor het gerecht gesleept. Onnavolgbaar!" aldus Gyömörei.