Haagse SP proost op een socialer 2016

25 januari 2016

Haagse SP proost op een socialer 2016

Foto: Inge van de Vooren

Op 24 januari kwamen Haagse SP-leden bijeen in de Nieuwe Regentes om te proosten op het nieuwe jaar. Onder het genot van een hapje en drankje werd er vooruitgeblikt op de uitdagingen die ons in 2016 te wachten staan. Ook kregen de aanwezigen een rondleiding door het bijzondere theatergebouw, dat vroeger dienst deed als het grootste overdekte zwembad van Europa.

Afdelingsvoorzitter Hanne Drost maakte in haar nieuwjaarstoespraak de balans op voor 2016. Ook verklapte zij welke plannen SP Den Haag voor de komende maanden op stapel heeft staan, zoals Super Zaterdag (20 februari) waarbij tientallen SP’ers de wijken intrekken en in gesprek gaan met bewoners.

Ook blikte fractievoorzitter Bart van Kent terug op de successen die het afgelopen jaar in de gemeenteraad zijn geboekt. Zo zijn de straatvegers die voorheen voor een bijstandsuitkering moesten werken mede dankzij de SP eindelijk in vaste dienst genomen door de gemeente. Ook werd Den Haag op initiatief van Young & United, ROOD en de Haagse SP-fractie ‘jeugdloonvrij’ verklaard. Daarnaast blijft de SP zich inzetten voor de bouw van meer betaalbare woningen in Den Haag. Een drietal SP-voorstellen om deze bouw aan te jagen werd tijdens de begrotingsbehandeling door een meerderheid van de raad omarmd. Uiteraard zal de fractie er de komende tijd op toezien dat het stadsbestuur ook daadwerkelijk met deze voorstellen aan de slag gaat, zodat de woningnood niet nog verder oploopt in Den Haag.

Foto: Inge van de Vooren