Bezoek wethouder Norder aan Spoorwijk: beter laat dan nooit

19 april 2012

Bezoek wethouder Norder aan Spoorwijk: beter laat dan nooit

Op donderdag 19 april brengt PvdA-wethouder Marnix Norder eindelijk een bezoek aan de gedupeerde inwoners in Spoorwijk. De gedupeerde bewoners strijden al ruim negen jaar tegen de gebreken in hun nieuwbouwwoning, zoals een slecht werkend ventilatiesysteem en een niet functionerende warmtepomp. Samen met de SP hebben de bewoners in 2010 een zwartboek opgesteld en vervolgens op 17 november 2010 aangeboden aan wethouder Norder. SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: “ik ben blij dat de wethouder eindelijk tijd heeft gevonden om de bewoners te bezoeken, wel betreur ik het dat dit ruim anderhalf jaar heeft moeten duren. De bewoners verdienen namelijk alle steun in hun strijd tegen Vestia voor betere en gezonde woningen.”

Spoorwijk
Een deel van de bewonersgroep 'Effe puffe? Liever niet!'

De wethouder zal tijdens zijn bezoek op donderdagochtend een aantal woningen en de gebreken in deze woningen bekijken. De SP ondersteunt sinds oktober 2010 de bewonersgroep ‘Effe Puffe? liever niet!’ in hun strijd. De bewonersgroep heeft inmiddels verschillende successen behaald, zo is de huur op last van de huurcommissie fors verlaagd en is het ventilatiesysteem door Vestia helemaal vernieuwd. De problemen met de warmtepomp blijven helaas voortduren, omdat Vestia en Eneco onderling ruziën over de schuldvraag. “Het wordt tijd dat Eneco en Vestia hun verantwoordelijkheid nemen en de problemen met de warmtepomp oplossen, in plaats van onderling kibbelen over de schuldvraag. De bewoners zijn hier namelijk de dupe van en blijven zitten met een slecht functionerende warmtepomp” aldus Gyömörei.

SP verbolgen over oorlogsverklaring van Vestia aan bewoners Spoorwijk
Bewoners Spoorwijk zijn ongezonde woning zat
Sint wil Spoorwijk schimmelvrij